مطلب ازاد

ساخت وبلاگ

دستگاه روغن گیری

دانه های روغنی بسیاری در طبیعت یافت می شود که به کمک دستگاه روغن گیری می توان شیره درونی این گیاهان پر خاصیت را استخراج کرده  مورد مصرف قرار داد. از جمله این دانه ها کنجد، تخم آفتاب گردان و ... است. دستگاه روغن گیری به دو روش پرس سرد و پرس گرم کار خود را نجام می دهد. در روش پرس گرم ابتدا محصول مورد نظر در دیگ های بخار به همراه مواد دیگر پخته شده  و سپس روغن گیری اعمال می شود. در پرس سرد مواد افزودنی دیگری به محصول مورد نظر اضافه نمی شود. امروزه بدلیل وجود آلودگی های محیطی بسیار سلامت در رژیم غذایی بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است بخصوص اینکه افراد با توجه به مشغله زیاد برای تغذیه خودشان کمتر اهمیت قائل هستند. استفاده از روغن های طبیعی دانه ها و گیاهان موجود بوسیله دستگاه روغن گیری خود می توان تا حد بسیار زیادی در امر تغذیه افراد تاثیر ایجاد کند. بیشترین اهمیت این مسئله در حوزه سلامت بروی قلب دیده خواهد شد. هرساله تعداد افراد مبتلا به امراض قلبی بیش از بیش می شود که یکی از علل آن استفاده افراد از روغن های نامرغوب صنعتی موجود در بازار است که منجر به انسداد رگ های قلب می شود . همین امر می تواند یک تبلیغ مناسب و کاربردی برای حوزه سلامت و بهداشت باشد که افراد را به سمت استفاده از روغن های سالم تر سوق دهند از طرفی با رائه تسهیلات بهتر تولید کنندگان این حوزه هم ترغیب به خرید دستگاه روغن گیری مرغوب تر و تولید روغن با کیفیت تر برای مصرف کنندگان با قیمت مناسب تر شوند

 

 

دستگاه روغنگیری

امروز استفاده بهینه از تمامی مواد خوراکی بسیار مورد کاربرد است از جمله گرفتن روغن تمام دانه ها و هسته های خوراکی و استفاده از آن ها در مصرف روزانه افراد، بخصوص روغن هایی که کمک کننده سلامت فرد باشند. با توجه به موارد ذکر شده اهمیت و لزوم دستگاه روغنگیری بیش از بیش حائز اهمیت خواهد بود. روغن های با دانه های تیره بدلیل گرما و یا گرمای حاصل در دستگاه روغنگیری را  روش گرم می گویند. البته روش دیگری هم موجود است بنام پرس سرد که متفاوت با روش قبلی است.

 

 

 

دستگاه روغن کشی

در صحبت بین افراد مختلف از هر دو کلمه دستگاه روغن گیری و دستگاه روغن کشی استفاده می شود. در کل می توان گفت تفاوتی بین این دو وجود ندارد و هر دو به یک معنا است. دستگاه روغن کشی شامل بدنه اصلی، مخزن درون ریزدانه وو درب آن، ظرف محل روغن ریز و ظرف تفاله، ماردون و سیلندر ماردون است. از این دستگاه برای گرفتن روغن دانه ها و هسته های مورد نظر در فضاهای هتل، آشپزخانه، داروخانه، عطاری ها می توان استفاده کرد. علاوه بر ورغن تهیه شده از این دستگاه حتی تفاله های آن هم قابلیت استفاده در پخت شیرینی ها، خورشت، سوپ و... دارد که این موارد خوددلیل بر مقرون به صرفه بودن دستگاه روغن کشی است.

 

 

دستگاه ارده گیری

یکی از پرکاربردترین دستگاه هایی که امروزه بسیار مورد استقبال همه قرار گرفته است دستگاه ارده گیری است. کنجد از جمله دانه های مغزی است و شیره آن ارده نیز بسیار پرخاصیت با طبعی گرم در طب سنتی و اسلامی است و باعث شادابی و رفع خستگی می شود علاوه بر این  بسیار سودمند برای افراد مبتلا به کم خونی و فقرآهن است دستگاه ارده گیری دارای دو سنگ آسیاب است. با توجه به سایز و ظرفیت این دستگاه در صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی آن برای خرید دستگاه ارده گیری حتما توجه به حجم و ابعاد کار داشته باشید. این دستگاه شامل بدنه اصلی، مخزن درون ریزدانه وو درب آن، ظرف محل روغن ریز و ظرف تفاله، ماردون و سیلندر ماردون است. ارده محصول پرخاصیت با طبعی گرم مناسب برای فصول سرد و افراد با طبعی سرد است. علاوه بر آن اگر ظرف ارده برای مدتی در مکان ثابت قرار بگیرد باعث می شود روغن ارده بروی سطح آمده و این روغن خود نیز مصارف و کاربرد درمانی بسیار برای مفاصل دست و پا دارد. دستگاه ارده گیری دارای دو تیغه است که کار اسیاب کرردن دانه های روغنی را بر عهده دراد اما بعد از مدت این تیغه به دلیل کار زیاد کند شده و سرعت دستگاه مختل می شود در این موقع مراجعه به نمایندگی و تغییر این تیغه سرعت دستگاه را افزیش می دهد.

 

دستگاه ارده

برای تهیه یک ارده تازه و خوشمزه قطعا نیاز به یک دستگاه ارده خواهیم داشت. این دستگاه دو سنگ دایره ای شکل آج دار دارد که سنگ بالایی ثابت و سنگ پایینی با سرعت می چرخد. توجه داشته باشید که ناظر دستگاه می تواند زبری و نرمی ارده را با تغییری که در فاصله بین سنگ های دستگاه ارده ایجاد می کند تنظیم نماید.

 

 

 

دستگاه کره بادام زمینی

می توان گفت یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین خوراکی ها کره بادام زمینی است. امروزه برای در دسترس تر بودن این خوراکی خوشمزه می توان از دستگاه کره بادام زمینی استفاده کرد تا علاوه بر مقرون بصرفه بودن بتوان از طعم تازه آن هم لذت برد. کافی شاپ ها، بوفه مدارس و فروشگاه های هایپر به راحتی می توانند با در اختیار داشتن دستگاه کره بادام زمینی به جدب مشتریان خود کمک کنند. به دلیل قابلیت میکس شدن کره بادام زمینی و طعم دهندگی فوق العاده آن برای کافی شاپ ها میتواند پرسود باشد. کارکرد ساده دستگاه کره بادام زمینی و عدم نیاز به تخصص خاص یا پیچیده می تواند فرصت کسب درآمد در زمانی کم را برای افراد ایجاد کند. دستگاه کره بادام زمینی دو تیغه ثابت و متحرک دراد که بوسیله آن میتوان کره مغزهایی مثل گردو، فندوق، نارگیل،پسته و.. را نیز علاوه بر بادام زمینی  گرفت. این دستگاه راندمان صد در صدی بدون دوریز و ضایعات دارد.

 

دستگاه روغن کشی کارخانه ای

تمامی دستگاه های روغن کشی کارخانه ای دو روش برای تولید روغن مورد نیاز دارند، پرس سرد و پرس گرم. در روش پرس گرم روغن خارج شده دمای بالایی دارد  و محصول تولید شده خواص خود را از دست می دهد از طرفی از ماده شیمیایی هگزان در استخراج آن  استفاده می شود به دلیل استخراج کامل تمامی روغن از آن اما  این روغن قابل مصرف نیست و باید تصفیه شود. در روش سرد دمای روغن کمتر از 45 درجه است و خواص روغن به خوبی حفظ می شود. در این روش تولید روغنبدون استفاده از مواد شیمیایی است، برای همین برای بدن بسیار مفید تر است. به علت عدم استفاده از مواد شیمیایی برخلاف روش پرس گرم در پرس سرد نمی توان 100 درصد روغن محصول مورد نظر را استخراج کرد. قبل از دستگاه های روغن کشی کارخانه ای ابتدا هدف خود متناسب با حجم مورد نیاز مشخص کنید.. در کنار حجم تولیدی طول عمر مفید دستگاه، فاصله زمانی لازم برای سرویس دستگاه، قدرت الکتروموتور، گارانتی، طراحی قطعات پرس، هم جزء  موارد مهم  است که حتما باید به آن توجه کرد. یکی از مواردی که در بین دستگاه ها تفاوت ایجاد می کند انحصاری بودن طراحی این دستگاه ها است به دلیل اینکه اکثر دستگاه ها کپی برداری از یک محصول هستند.

 

 

 

 

 

مطلب ازاد...
ما را در سایت مطلب ازاد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Ehsan Zamani seonilo بازدید : 176 تاريخ : سه شنبه 28 مرداد 1399 ساعت: 11:45

پمپ وکیوم

در صنعت، شرکت و یا محیط های زندگی زمان هایی نیاز است که محیط را از گاز، مایع یا مواد دیگر که گهگاه ممکن است آزاد دهنده هم باشند خالی کنیم. این کار توسط پمپ وکیوم  صورت می گیرد. معمولا بسته به نوع نیاز برای مصرف پمپ ها هم انواع مختلفی دارند و همین طور درجه وکیوم ها هم بسته به نیاز متفاوت است به دلیل اینکه در برخی از کارها ما به وکیوم بالایی نیازمند هستیم. پمپ وکیوم دارای تکنولوژی های مختلفی هستند که بسته به این تنوع مزایایی خاصی را هم دارا هستند. کلا تقسیم بندی انجام گرفته در پمپ وکیوم بر اساس فشار، بر اساس مراحل وکیوم و بر اساس ساختار هستند.

 

تعمیر پمپ وکیوم

نحوه نگهداری درست از وسیله هم می تواند به اندازه خود آن وسیله قابل اهمیت باشد. در خیلی از موارد سرویس کار بودن و تعمیر پمپ وکیوم کار سختی نیست و خود شما نیز می توانید به راحتی این کار ارزشمند را برای بهبود هر چه بهتر دستگاه خود انجام دهید. برای تعمیر پمپ وکیوم شما  میتوانید کلیه بخش های پمپ وکیوم را در اینترنت سرچ کنید تا علاوه بر آشنایی مختصر با آن با شکل ظاهری آن ها هم اشنا شوید. یکسری از سرویس های در پمپ وکیوم دوره ای هستند یعنی برای ماندگاری طولانی این دستگاه ها و عدم نیاز به تعمیر پمپ وکیوم بصورت بسیار تخصصی تر یا اساسی می باشند، مثل تعویض روغن دستگاه، که بهتر است هر 700 ساعت کار انجام گیرد. بعدی فیلتر روغن است که آن هم بروی 700 ساعت تنظیم می شود. فیلتر غبارگیر که بهتر است بروی 500 ساعت کار باشد و فیاتر سپراتور

 

پمپ خلا

اولین بار یک دانشمند آلمانی دستگاه پمپ خلا را اختراع کرد. این دستگاه ها با روش های عملیاتی خودشان می توانند در محدوده گسترده ای خلا ایجاد کنند. بسته به نوع فضا و هدف و برنامه ما پمپ خلا  می تواند بیش از یک عدد باشند و بصورت سری یا موازی تعبیه شوند که معمولا برای خلا درحجم های بسیار بالا از تعداد زیاد بصورت سری استفاده می شود. شاید نام این دستگاه را با نام دیگری تحت عنوان پمپ وکیوم هم شنیده باشید که معنای هرد و و حتی کاربرد آن ها یکسان است. ساده ترین و حتی ملموس ترین پمپ خلا ای که دیده باشید در جارو برقی است، علاوه بر صنعت از پمپ خلا در لوازم پزشکی بخصوص در اتاق جراحی هم استفاده می شود.

 

ساکشن مرکزی

خود کلمه ساکشن به معنای مکیدن و جذب است. از این وسیله برای خارج کردن مایعات بخصوص در پزشکی استفاده می شود.  ساکشن مرکزی بخشی از انواع ساکشن های دندان پزشکی است. که جز تجهیزات بسیار مهم و کاربردی حساب می شود. جالب است بدانید نحوه خوب کار کردن  ساکشن مرکزی است که رضایت نهایی بیمار حین انجام کار را در پی خواهد داشت. ساکشن مرکزی انواع مختلف از تک یونیت به بالا دارد که دندان پزشکان معمولا با توجه به نوع نیاز خود یکی از آن ها را تهیه می کنند.

 

پمپ وکیوم آزمایشگاهی

در برخی از آزمایشات شیمی نیاز است که فضا فاقد هر گونه اکسیژن و یا گاز باشد در اینجا است که پمپ وکیوم آزمایشگاهی می تواند وسیله ای بسیار مفید و کارآمد بحساب آید. این دستگاه محفظه ای کاملا ایزوله دارد که با توجه به مدل آن کارآیی آن در تولید خلا هم متفاوت است. در کل تمام گازها زمانی از نقطه ای به نقطه ی دیگر حرکت می کنند که بینشان اختلاف فشار وجود داشته باشد در اینجا پمپ وکیوم آزمایشگاهی برای ایجاد اختلاف فشار و خارج کردن مولکول های هوا و دیگر گازها وارد عمل می شود. البته باید در نظر داشت که  پمپ وکیوم آزمایشگاهی در محیط آزمایشگاه مصارف دیگری نیز دارد مانند کنترل یا تحریک تبخیر، مکش برای دم زنی، ایجاد فشار منفی برای ایجاد مانع در خروج گازها سمی از محیط آزمایشگاه و .....

 

 

مطلب ازاد...
ما را در سایت مطلب ازاد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Ehsan Zamani seonilo بازدید : 180 تاريخ : سه شنبه 28 مرداد 1399 ساعت: 11:42

خرید تجهیزات تصفیه خانه

آب شیرین یکی از باارزش مندترین نیازهای دنیا است. در حال حاضر به علت وجود معضلات آلودگی محیط زیست نیاز به خرید تجهیزات تصفیه خانه پیشرفته یکی از مسائل مهم کشورهای مختلف از جمله کشورهای در حال توسعه است. رشد روز افزون جمعیت دنیا و نیاز به استفاده مجدد منابع مختلفی از جمله آب، خاک و هوا نیاز به استفاده از دستگاه های تصفیه را باارزش تر کرده است. بخصوص در زمینه آب، به دلیل استفاده این مایع بارزش در کشاورزی، صنعت و مصارف خانگی و بحران کمبود آن که چندسال اخیر کل دنیا را در برگرفته است اکثر کشورهای پیشرفته اقدام به تولید دستگاه های فوق پیشرفته درد این زمینه کرده اند. بیشتر این دستگاه علاوه بر این کشورها به کشورهای در حال توسعه هم صادر می شود  تا برای اکثر کارخانه های صنعتی که در مراحل تولیدات خود نیاز به استفاده از آب برای خنک کردن دستگاه های خود دارند با خرید تجهیزات تصفیه خانه این محصولات از هدر رفتن آب خودداری و این آب را دوباره به چرخه مصرف وارد کنند.

خرید تجهیزات هوادهی

هوادهی به روشی گفته می شود که در آن هوا را در آب حل می کنند. این کار توسط تجهیزات و با افزایش سطح تماس بین آب و هوا است. بیشترین موارد مصرفی خرید تجهیزات هوادهی در تصفیه خانه برای حذف آلیفرار،رادون و  دیگر مواد است. علاوه بر آن این دستگاه عوامل بو که بخاطر حل شدن یکسری گازها و مزه بدلیل حل شدن یکسری یون ایجاد می شود ابر طرف می کند.با خرید تجهیزات هوادهی و روش های مختلف هوادهی که در تمامی آن ها دو عامل مدت هوادهی و تناسب لحاظ می شود می توان به کیفیت بالای آب آشامیدنی مورد نظر دست پیدا کرد. این روش ها عبارتند ازهوادهی بشقابی،پاششی،آبشاری پله ای،سطحی، عمقی ، با تزریق هوا. در طبیعت عملکردی که باد و امواج در آب پشت سدها، دریاها، دریاچه ها و اقیانوس ها ایجاد می کنند هوادهی گفته می شود.

 

خرید تجهیزات آشغالگیری

 

همانطور که ممکن است بارها شاهد آن بوده باشید در مسیر جریان رودخانه ها آشغال های بزرگی وارد این آب ها می شوند عوامل انسانی مثل رعایت نکردن بهداشت محیط اطراف و طبیعت باعث بروز این مشکلات می شود. گاها افراد خود عمدا این آشغال ها در مسیر رودخانه می اندازد و در برخی موارد با رها کردن این مواد و وزش بادهای شدید این زباله ها وارد بستر آب می شوند. در تصفیه خانه ها قبل از هر اقدامی ابتدا با خرید تجهیزات آشغالگیر مانع ورود این زباله به ادامه روند تصفیه می شوند.زیرا این مواد  دستگاه های مکانیکی را از کار می اندازد. البته یکسری از تصفیه خانه ها بصورت دستی این کار را انجام میدهند اما بهتر است برای جلوگیری از خطای انسانی و خرابی های شدید بعدی در دیگر قطعات تصفیه خانه اقدام به خرید تجهیزات آشغالگیر کنند. این دستگاه ها یا بصورت صفحات استیل با سوراخ های بسیار ریز تشکیل شده اند یا بصورت میله ها فشرده در کنار هم بصورت موازی.

 

خرید تجهیزات زنجیر استلنس استیل

زنجیر صنعتی یا زنجیر استلنس استیل معمولا از جنس فولاد ضد زنگ با استاندارهای تولید بسیار بالایی هستند که در بازارهای ایران با گرید 304 یا 316 بیشتر بکار می رود. خرید تجهیزات زنجیر استلنس استیل  برای مصرف در محیط هایی با سرمای زیر صفر درجه، رطوبت بالا و یا در مکان هایی با مواد شیمیایی خورنده فولادهای معمولی استفاده می شود. بطور مثال برای انتقال نفت، مواد مذاب، سردخانه های بزرگ و ... درست است که با خرید تجهیزات زنجیر استلنس استیل  می توان از مزایای بسیار زیاد و کارآیی متفاوت آن استفاده کرد اما یکی از معایب آن وزن بسیار بالایی است که این محصول دارد نوع 316 آن خوردگی کمتر، مقاومت بالتر در برابر مواد شیمیایی دارد و جوش دادن و تمیز کردن آن راحتر است البته این را هم باید در نظر داشت که قیمت بالاتری هم دارد .

 

چربی گیر DAF

چربی گیر DAF،  یک طرح پیشرفته برای جدا سازی و شفاف کردن فاضلاب های حاوی مواد غیر محلول مثل چربی،روغن و مواد معلق هستند. ترجمه اختصار آن شناورسازی با هوای فشرده است. در روش چربی گیر DAF  عمل جداسازی از طریق وارد کردن حباب های ریز هوا به داخل فاز مایع است. در این روش حباب های هوا به ذرات غیر محلول می چسبند، به دلیل زیاد بودن نیروی شناوری مجموعه ذره و حباب ها گاز باعث بالا رفتن ذره به سطح شده و به راحتی مواد با چگالی بیشتر نسبت به مایع روی سطح قرار می گیرند.

مطلب ازاد...
ما را در سایت مطلب ازاد دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات تصفیه خانه, خرید تجهیزات تصفیه خانه, تصفیه آب, نویسنده : Ehsan Zamani seonilo بازدید : 149 تاريخ : پنجشنبه 30 مرداد 1399 ساعت: 15:11

خرید سقف کشسان

سقف کشسان که با نام های دیگری همچون باریسول، سقف کهکشانی، سقف ستاره ای، سقف آینه ای و ... دسته ای از سقف های ثانویه است که به دلیل نوع نورپردازی و جنس به کار برده شده، شرکت تولید کننده آن و.. بنام سقف کسشان معروف است که به دلیل متنوع بودن آن خرید سقف کشسان  بسیار مورد استقبال قرار گرفته شده است. به جز یکسری از اجناس تولیدی که در آن از پارچه کشسان استفاده شده است، بقیه انواع آن قابلیت عبور نور را دارا می باشند همین دلیل بسیار خوبی برای خرید سقف کشسان  و استفاده ی آن در محیط های فاقد نور کافی است. البته در مدل پارچه ای آن میتوان از نورپردازی مناسب برای کمبود نور فضای بکار برده شده استفاده کرد.

 

قیمت سقف کشسان

برای برآورد قیمت سقف کشسان   چند عامل مهم و تاثیر گذار است. ایتدا نوع سقف انتخابی، زیرا بسته به نوع سقف انتخاب شده قطعا متریال متفاوتی هم در ساخت خود محصول و هم در نصب آن نیاز مند خواهد بود. در حال حاضر قیمت سقف کشسان   حداقل 380 هزار تومان شروع شده و تا 500 هزار تومان افزایش می یابد. این قیمت ها می تواند با توجه به نوسان قیمت ارز متفاوت باشد و زمانی که شما این مطلب را شماهده می کنید تغییر در آن رخ داده باشد پس بهتر است قبل از خرید استعلام قیمتی دیگری از محصول داشه باشید.

 

 

اجرای سقف کشسان

همیشه لازم است قبل هر اقدامی برای خرید محصول یکسری نکات در نظر داشته باشیم پس اگر شما هم به تازگی تصمیم به  اجرای سقف کشسان  کرده اید بهتر است این نکات را بخاطر داشته باشید تا بتوانید تصمیم گیری خوبی از هر لحاظ و رضایت بیشتری در پایان خرید و اجرای کار خود داشته باشید. یکی از این نکات توجه به ارتفاع است. این محصول متناسب برای سقف های کوتاه نیست به دلیل اینکه خود پایین تر از سقف اصلی قرار می گیرد. حال اگر ارتفاع مناسبی برای این کار دارید مرحله بعد برای اجرای سقف کشسان  انتخاب طرح مناسب است انتخاب طرح آرامبخش و زیبا و البته مناسب با فضای بکار برده شده حال شما یک نصاب حرفه ای و خوش سلیقه برای اجرای کارتان نیاز مند هستید.

 

نصب سقف کشسان

شاید بتوان گفت آخرین مرحله بعد از تصمیم گیری طرح نصب سقف کشسان است. این کار نیازمند یک نصاب حرفه ای است. که بتواند زیبایی تصویر انتخابی شما را بهتر نمایش دهد. خیلی وقت ها نصاب حرفه ای حتی در انتخاب طرح مناسب فضای کاری شما هم بسیار کمک کننده است و می تواند ایده های ناب و خلاقانه ای متناسب با شناختی که از شما، فضای کاری یا زندگیتان بدست آورده، ارائه دهد.پس میتوان گفت نصب سقف کشسان  نیازمند فرد متخصص با تجربه کاری خوبی است تا بتواند تصویر ذهنی شما از پایان کار را به همان شکلی که انتظار دارید به پایان برساند.

 

باریسول

یکی از نام های بکار برده شده برای سقف کشسان باریسول  است.  یکی از ویژگی های سقف باریسول که باعث جلوه بیشتر این محصول می شود، یک تکه بودن آن است. شما هیچگونه محدودیتی برای استفاده از طرح دلخواهی خود ندارید از طرفی باریسول   جز محصولات تزیینی بسیار پرکاربرد در مناطق مرطوب است به دلیل اینکه این محصول فاقد خاصیت تخریب در این شرایط آب و هوایی است. از انواع متفاوت این سقف ثانویه می توان به نوع آیینه ای که با نام های لاکر و براق هم شناخته می شود، چاپی که متناسب با سلیقه مشتری طرح مورد نظر چاپ می شود، مات یا ساتین که فاقد طرح است اما عبور نور بسیار خوبی دارد، سقف  ستاره ای که دارای نورهای زیادی بروی آن است.

 

کابینت پیش ساخته

یکسری از تولید کنندگان اقدام به ساخت  و نصب کابینت هایی با ابعاد استاندارد می کنند که در مدت زمان بسیار کوتاهی تولید و نصب آن ها رخ می دهد به این محصولات آشپزخانه کابینت پیش ساخته گفته می شود. یکی از عیب های این محصول محدودیت در انتخاب طرح های و رنگ آن است اما از طرفی کاهش هزینه های آن می تواند نکته مثبت آن برای افرادی باشد که با کمبود بودجه مواجه هستند. کابینت پیش ساخته  انواع مختلفی دارد از جمله کلاسیک  که از جنس ممبران و مدرن که از جنس هایگلاس است. نوع معمولی این کابینت های از جنس ام دی اف هستند.  بدنه تمامی این کابینت ها سفید است و تفاوت فقط در درب محصول دیده میشود.

 

کابینت در اصفهان

اصفهان یکی از شهر های بزرگ ایران است که در زمینه صنعتی و کارخانه یا کارگاه های تولیدی بسیاری را در خود دارد. با توجه به کمبود آب در این منطقه بزرگ ایران بیشتر زمین ها بعد کاری خود را از کشاورزی به صنعتی و تولیدی تغییر داده اند. تعداد کارگاه های کابینت در اصفهان در اصفهان در سال های اخیر بسیار زیاد شده است.یکی از این علل وجود مناطق مسکونی مسکن مهر و تعداد بالای ساخت و ساز در این مناطق و حتی دیگر مناطق این استان بزرگ است. بسیاری از خانه های ویلایی و قدیم ساز هم تبدیل به آپارتمان شده اند و قطعا نیاز به کابینت یکی از مهم ترین نیاز های آن است. به دلیل حجم بالای تقاضا در این حوزه تنوع کابینت در اصفهان  بسیار بالا است به دلیل وجود حجم بالای سلیقه مشتری های مراجعه کننده که این امر باعث رقابت بالا بین تولید کنندگان آن شده است.

 

کابینت آشپزخانه در اصفهان

شاید تا 20 سال گذشته بیشتر ین تنوعی که از کابینت شاهد آن بودیم در رنگ بوده است. امروزه با توجه به فضای محدود خانه ها بخصوص آشپزخانه که جز پرکاربردی ترین و همین طور پر وسایل ترین بخش های خانه است وجود سبک جدید کابینت با امکانات بیشتر بسیار کمک کننده است.  کابینت آشپزخانه در اصفهان  و دیگر شهرهای ایران بسیار پر رونق  بوده است یکی از دلایل آن کوچکتر شدن فضای منازل نسبت به قبل، علاقه آن ها به محیط های شیک و پرکاربردی برای زندگی است که باعث شده این نیاز پر رنگ تر از قبل به نظر آید. برای بسیاری از خانم ها راحت بودن در آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است همین امر و حفظ بافت سنتی رفت و آمد های خانوادگی بسیار باعث شده کابینت آشپزخانه در اصفهان و حتی در شهر های دیگر ایران که به سمت کوچک تر شدن مساحت موجود پیش می روند . نیاز به استفاده بهینه از حداقل فضای ممکن بخصوص در آشپزخانه را واجب کرده است.

 

کابینت کلاسیک در اصفهان

بسیاری از افراد علارغم وجود تنوع های در طرح های مختلف نیاز به محیط کلاسیک دارند تا آرامش لازم را پیدا کنند. حس القا شده در این محیط های کلاسیک است که این نیاز را در آن بیدار می کند این امر در انتخاب تمامی اجناس مشاهده می شود حتی کابینت، کابینت کلاسیک در اصفهان و در دیگر شهر های کوچیک بزرگ بخشی از کاتالوگ ها و طرح های ارائه شده کارشناسان این صنعت است که این امر نشان دهنده دریافت این حس از طرف آنان و ماندگار بودن مشتری های خاص این سبک است.  کابینت کلاسیک در اصفهان و دیگر شهرهای منطقه محدودیتی در طرح، کاربرد و رنگ آن ها ایجاد نکرده است، بلکه تولید کنندگان این محصول با حفظ ایجاد کارایی آن تنوع طرح و رنگ را هم مانند دیگر مدل ها کابینت در این سبک بسیار رعایت کرده اند پس طرفدران زیاد سبک کلاسیک بهتر است نگران این مسئله نباشند و با خیال راحت خرید خود را انجام دهند.

 

کاببینت های گلاس در اصفهان

در میان انواع کابینت ها، کاببینت های گلاس در اصفهان از انواع مقاوت آن در میان دیگر طرح های آن است. اما کابینت گلاس چیست؟ این نوع کابینت از چوب ام در اف با روکش پلاستیکی و براقی تولید می شود که وجود روکش براق باعث ایجاد تفاوت با نوع ام دی اف آن شده است. کاببینت های گلاس در اصفهان  و حتی دیگر شهرها برای محیط هایی که نور در آن بسیار کم و فضای کوچکی دارند بسیار مفید است علت آن هم به دلیل انعکاس نوری بسیار زیادی است که در این محصول دیده می شود. نور بکار برده شده در سقف آشپزخانه و انعکاس آن در کابینت ها باعث برزگ تر به چشم خوردن این فضا می شود که کمبود نور آشپزخانه های بدون پنجره را  تا حدی جبران می کند.

 

 

کابینت مدرن در اصفهان

کابینت قلب تپنده ی هر خانه ای است که می تواند ظاهری منجسم و یا حتی بسیار آشفته را به کل خانه منتقل کند. وجود انسجام یا آشفتگی در این فضا را انتخاب درست کاببینت ایجاد می کند. بسیاری از افراد در انتخاب سبک منزل خود از طرح های کلاسیک استفاده می کنند و عده ای دیگر علافه به دکوراسیون مدرن دارن که این امر بسیار سلیقه ای است. انتخاب   کابینت مدرن در اصفهان   حتی دیگر شهر ها طرفداران خواست خود را دارد که پیرو سبک مدرن  یا سبک کلاسیک در طراحی داخلی هستند. با توجه به حس این نیاز، تولید کنندگان اقدام به تولید این محصولات می کنند.  کابینت مدرن در اصفهان    جنس های متفاوتی را در خود دراد شاید یکی از این تنوع های استفاده از درب های شیشه ای برای این محصولات است که به دلیل استفاده اصفهانی ها  از ظروف سنتی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. از طرفی تمیز کردن این درب ها راحت تر هستند و همین طور هزینه ی کمتری هم در بر دارند. علاوه بر شیشه، ورق، پلاستیک های متفاوت ، آهن و حتی براق یا مات بودن از دیگر ویژگی های این محصولات است و همین طور ترکیب کردن انواع آن با یکدیگر.

 

 

کابینت ممبران در اصفهان

به کابینت های تمام چوب کابینت ممبران گفته می شود.  کابینت ممبران در اصفهان   به دلیل هزینه های بسیار بالایی که دادر جز محصولات حساب می شود . علت پر هزینه بر بودن آن استفاده از چوب در تمام کابینت و سطوح آن است.به همین دلیل است که بیشتر مورد استقبال اقشار پر در آمد قرار می گیرد. حتی نوع چوب استفاده شده در محصول خود با تفاوت قیمتهایی همراه است . اما همین استفاده از چوب در فضای خانه خود حسی بسیار گرم و صمیمی به خانه القا خواهد کرد. به دلیل اینکه بیشتر تنوع های این کابینت به خاطر استفاده از چوب در تولید آن به رنگ تیره است پیشنهاد می شود حتما برای آشپزخانه هایی با نور کافی و ترجیحا دارای پنجره این سبک از کار استفاده شود و یا حتی فضاهایی با دکوراسیون باز به دلیل جذب نرو کافی توسط این کابینت ها که خود زیبایی و پرشکوه بودن این سبک را دو چندان می کند. کابینت ممبران در اصفهان  با سفارش های از قبل مشخص شده صورت می گیرد.

 

 

 

مطلب ازاد...
ما را در سایت مطلب ازاد دنبال می کنید

برچسب : دکوراسیون داخلی, سقف کشسانی, کابینت, نویسنده : Ehsan Zamani seonilo بازدید : 147 تاريخ : دوشنبه 20 مرداد 1399 ساعت: 12:37

برج خنک  کننده بتنی

در نیروگاه ها، پالایشگاه ها و واحدهای صنعتی دیگر بخشی وجود دارد برای خنک سازی آبی که در فرآیند سرد سازی سیستم ها مجموعه های نام برده شده مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها در واحدهای صنعتی بنام برج خنک کننده بتنی نام گذاری شده است. بخش های این دستگاه ها عبارتند از فن، پکینگ ها، حوضه یا باسین و قطره گیرها هستند. در برج خنک کننده بتنی فن ها نقش ها بسیار مهمی را ایفا می کنند و از نوع فن محوری هستند. پکینگ ها برای افزایش تبادل حرارت آب و هوا داخل برج خنک کننده بتنی کاربرد دارند که با افزایش سطح تماسی که بین آب و هوا است و از طرفی کاهش سرعت آب در این دستگاه نقش مهم و تاثیر گذاری دارند.این بخش شامل دو نوع غشایی و اسپلاش هستند. در زیر برج خنک کننده بتنی بخشی وجود دارد تحت عنوان حوضچه یا باسین که آب خنک شده در آن جمع می شود و به سمت سیستم های سردسازی می روند. بخش دیگری از دستگاه برج خنک کننده بتنی قطره گیر است که برای جلوگیری از پخش ذرات آب و ممانعت از خروج آن ها به بیرون مورد استفاده قرار میگیرند.   کلا دستگاه  خنک کننده  میتوان به دسته هایی شامل: نیروی محرک جریان هوا، مکانیسم انتقال حرارت،نحوه برخورد جریان های آب و هوا دسته بندی کرد.

 

برج خنک کننده فایبرگلاس

این دستگاه برای انتقال حرارت از آب به هوا تعبیه شده است. در فرآیندهای مختلف صنعتی برج خنک کننده فایبرگلاس آب مکرر در جریان را خنک میکند. علاوه بر این در چیلرها و تهویه مطبوع ها هم از آن استفاده می شود. در برج خنک کننده فایبرگلاس علاوه بر فرآیند انتقال حرارت ما فرآیند انتقال جرم را هم خواهیم داشت که برخلاف ظاهر شاید ساده آن دارای پیچیدگی ها و محاسبات بسیار دقیق و ریزی است. به دلیل همین انتقال حرارت  جرم است که می توان نتیجه گرفت بهترین گزینه این دستگاه برج خنک کننده فایبرگلاساست. به دلیل انتقال مستقیم حرارات  وجوFRP در آن.  

 

برج خنک کننده

برج خنک کننده وسیله ای برای از بین بردن حرارت های مازاد آب یا هوا مورد استفاده قرار میگیرند. برج خنک کننده  سیستم توزیع و پخش آب دارند که باعث می شوند آب بصورت یکنواخت روی شبکه ای مشبک در جوار هم شروع به پاشیدن می کنند. به این شبکه های مشبک آکنه یا پرکننده میگویند. کاربرد و مصارف این دستگاه بخصوص در صنعت بسیار زیاد است. مصرف اب در این دستگاه ها بسیار کم است بطوری که نرخ مصرف اب در یک دستگاه برج خنک کننده حدود 5 درصد نرخ مصرف آب در یک دستگاه با جریان آب طبیعی است که با توجه به کمبود شدید اب بخصوص در کشورمان استفاده از این دستگاه در صنعت که شاهد بیشترین هدر رفت اب هستیم می تواند بسیار کمک کننده باشد.  

 

برج خنک گالوانیزه

برج خنک کننده فلزی که با نام دیگر برج خنک کننده گالوانیزه هم شناخته می شود.اتصال تمام بدنه آن متقاطع و تمام قسمت ها توسط پیچ مهره گالوانیزه گرم است. شاید بتوان گفت بهترین مزیت یک دستگاه برج خنک کننده گالوانیزه  استفاده از موتور زیمنس IP55 با راندمانی بالا است. مورد دیگر محافظت شدن الکتروموتور در برابر گرما، رطوبت، باران و برف توسط کلاهک در برج خنک کننده گالوانیزه  است. سیستم آب پخش کن آن بدون رسوب گیری است که فاقد استهلاک است و سیستم برج خنک کننده گالوانیزه طوری طراحی شده است که آب را به بهترین شکل ممکن قطره قطره می کند.

 

برج خنک کننده مدار بسته

در حال حاضر نه تنها کشور ما بلکه کل دنیا با مشکل کم آبی مواجه هستند، استفاده دستگاه برج خنک کننده مدار بسته  از هدر دادن آب و تبخیر زیاد آن جلوگیری میکند. این دستگاه به گونه ای کار میکند که آب گرم بجای عبور از پکینگ ها و لوله های پره دار ابتدا از لوله ها عبور می کند. اصل کار دستگاه برج خنک کننده مدار بسته خنک کردن آب در گردش با حداقل آب است. در دستگاه برج خنک کننده مدار بسته روغن بجای عبور از پکینگ ها از لوله های پره داری که هوای سرد دارند عبور می کند و خنک می شود.  از معایب این دستگاه گرما بیش از حد محیط اطراف و کاهش راندمان است. به دستگاه برج خنک کننده مدار بسته برج خنک کننده خشک هم گفته می شود.

 

 

مطلب ازاد...
ما را در سایت مطلب ازاد دنبال می کنید

برچسب : برج خنک کننده, نویسنده : Ehsan Zamani seonilo بازدید : 141 تاريخ : دوشنبه 20 مرداد 1399 ساعت: 16:21

دستگاه روغن گیری

دانه های روغنی بسیاری در طبیعت یافت می شود که به کمک دستگاه روغن گیری می توان شیره درونی این گیاهان پر خاصیت را استخراج کرده  مورد مصرف قرار داد. از جمله این دانه ها کنجد، تخم آفتاب گردان و ... است. دستگاه روغن گیری به دو روش پرس سرد و پرس گرم کار خود را نجام می دهد. در روش پرس گرم ابتدا محصول مورد نظر در دیگ های بخار به همراه مواد دیگر پخته شده  و سپس روغن گیری اعمال می شود. در پرس سرد مواد افزودنی دیگری به محصول مورد نظر اضافه نمی شود.

 

 

دستگاه روغنگیری

امروز استفاده بهینه از تمامی مواد خوراکی بسیار مورد کاربرد است از جمله گرفتن روغن تمام دانه ها و هسته های خوراکی و استفاده از آن ها در مصرف روزانه افراد، بخصوص روغن هایی که کمک کننده سلامت فرد باشند. با توجه به موارد ذکر شده اهمیت و لزوم دستگاه روغنگیری بیش از بیش حائز اهمیت خواهد بود. روغن های با دانه های تیره بدلیل گرما و یا گرمای حاصل در دستگاه روغنگیری را  روش گرم می گویند. البته روش دیگری هم موجود است بنام پرس سرد که متفاوت با روش قبلی است.

 

 

 

دستگاه روغن کشی

در صحبت بین افراد مختلف از هر دو کلمه دستگاه روغن گیری و دستگاه روغن کشی استفاده می شود. در کل می توان گفت تفاوتی بین این دو وجود ندارد و هر دو به یک معنا است. دستگاه روغن کشی شامل بدنه اصلی، مخزن درون ریزدانه وو درب آن، ظرف محل روغن ریز و ظرف تفاله، ماردون و سیلندر ماردون است. از این دستگاه برای گرفتن روغن دانه ها و هسته های مورد نظر در فضاهای هتل، آشپزخانه، داروخانه، عطاری ها می توان استفاده کرد. علاوه بر ورغن تهیه شده از این دستگاه حتی تفاله های آن هم قابلیت استفاده در پخت شیرینی ها، خورشت، سوپ و... دارد که این موارد خوددلیل بر مقرون به صرفه بودن دستگاه روغن کشی است.

 

 

دستگاه ارده گیری

یکی از پرکاربردترین دستگاه هایی که امروزه بسیار مورد استقبال همه قرار گرفته است دستگاه ارده گیری است. کنجد از جمله دانه های مغزی است و شیره آن ارده نیز بسیار پرخاصیت با طبعی گرم در طب سنتی و اسلامی است و باعث شادابی و رفع خستگی می شود علاوه بر این  بسیار سودمند برای افراد مبتلا به کم خونی و فقرآهن است دستگاه ارده گیری دارای دو سنگ آسیاب است. با توجه به سایز و ظرفیت این دستگاه در صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی آن برای خرید دستگاه ارده گیری حتما توجه به حجم و ابعاد کار داشته باشید.

 

دستگاه ارده

برای تهیه یک ارده تازه و خوشمزه قطعا نیاز به یک دستگاه ارده خواهیم داشت. این دستگاه دو سنگ دایره ای شکل آج دار دارد که سنگ بالایی ثابت و سنگ پایینی با سرعت می چرخد. توجه داشته باشید که ناظر دستگاه می تواند زبری و نرمی ارده را با تغییری که در فاصله بین سنگ های دستگاه ارده ایجاد می کند تنظیم نماید.

 

 

 

دستگاه کره بادام زمینی

می توان گفت یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین خوراکی ها کره بادام زمینی است. امروزه برای در دسترس تر بودن این خوراکی خوشمزه می توان از دستگاه کره بادام زمینی استفاده کرد تا علاوه بر مقرون بصرفه بودن بتوان از طعم تازه آن هم لذت برد. کافی شاپ ها، بوفه مدارس و فروشگاه های هایپر به راحتی می توانند با در اختیار داشتن دستگاه کره بادام زمینی به جدب مشتریان خود کمک کنند. به دلیل قابلیت میکس شدن کره بادام زمینی و طعم دهندگی فوق العاده آن برای کافی شاپ ها میتواند پرسود باشد. کارکرد ساده دستگاه کره بادام زمینی و عدم نیاز به تخصص خاص یا پیچیده می تواند فرصت کسب درآمد در زمانی کم را برای افراد ایجاد کند.

مطلب ازاد...
ما را در سایت مطلب ازاد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Ehsan Zamani seonilo بازدید : 147 تاريخ : دوشنبه 20 مرداد 1399 ساعت: 12:31

سوربیتول

ماده ای شیرین تر از سقز که نمی تواند توسط برخی از باکتری ها جذب شود. سوربیتل بصورت پودری است سوربیتول پودری شیرینی آن بسیار کمتر از ساکاروز است  برای بیماران قندی و دیابتی میتواند جایگزین مناسبی باشد. این ماده بصورت طبیعی یافت می شود و یک الکل قند موجود در گیاهان  میوه هااست. شکل ظاهری سوربیتل  بصورت پودری سفیاد مانند است که طعمی شبرین دارد. هنگامی که این ماده توسط بدن انسان جذب می شود به فروکتوز  اکسید شده و در متابولیسم آن شرکت می کند.  سوربیتل قند و قند خون را تحت تاثیر قرار نمی دهد حفظ رطوبت و مقاومت اسیدی بالایی دارد . به همین دلیل می تواند جایگزین مناسبی برای بیماران دیابتی باشد.  

کافئین

بیشتر افراد به محض شنیدن اسم کافئین قهوه و چای در ذهن شان تداعی می شود. اما بیش از شصت گیاه حاوی کافیئین در دنیا وجود دارد برای مثال لوبیای قهوه ای، کاکائو و ..... . بیشترین مورد استفاده از این ماده برای برطرف کردن  کسالت و کاهش درد است. کافئین با تحریک سیستم عصبی مرکزی، عضلات و مراکز کنترل فشار خون، قلب تاثیر خود را لحاظ می کند. اما دقت داشته باشید این ماده می تواند برای افراد مبتلا به فشار خون بالا ضرر داشته باشد چون خود باعث افزایش فشار خون بالا می شود. در ابتدای مصرف کافئین این ماده باعث افزایش ادرار می شود اما افرادی که به این ماده اعتیاد دارند افزایش ادرار بروی آن ها بی اثر است. علاوه بر افزایش هوشیاری این ماده بروی کاهش وزن هم موثر است بیشتر داروها و قرص های کاهش وزن دارای ماده کافئین هستند. مطالعات اخیر نشان داده مصرف این ماده در کاهش ابتلا به آلزایمر و چارکینسون موثر است. علاوه بر عملکرد این ماده بروی مغز و حافظه تاثیر آن بروی چشم هم دیدنی است از جمله التهابات چشم و آب مروارید.

کربومر

پلیمری محلول در آب که بعنوان یک امولسیون کننده، تعلیق، ضخیم کننده هم استفاده می شود. از کربومر در ژل ضد عفونی کننده و دیگر محصولات هم استفاده می شود مانند کرم و لوسیون، ژل، مواد شوینده و خوش بو کننده هوا. کربومر جز کلاس های مهمی است که فرم دهنده ها باید با آن آشنا باشند. از این ماده در محصولات مراقبت از دهان هم استفاده  می شود.  با انتخاب صحیح و پایدار کربومر بدلیل طبیعی بودن می توان این اطمینان را داشت که بی خطر خواهد بود.

 

گوارگام

ماده غذایی گیاهی که به آن گواران یا گالاکتومنان نیز گفته می شود.  گوارگام از دانه های آندوسپرم گیاهش تولید می شود. برای تولید صمغ گوارگام ابتدا د انه ها را از غلاف خارج کرده، سپس آن ها را خمیر می کنند و در نهایت تفکیکی بر روی آن ها لحاظ می شود. در نهایت پودری بدون رنگ بدست می آید. گوارگام در کشورهای هند، آفریقا، پاکستان ، آمریکا تولید می شود. بعنوان یک تثبیت کننده و غلیظ کننده مورد استفاده قرار می گیرد.  از صمغ گوارگام در ترکیب های فاقد گلوتن استفاده می شود.

زانتان گام

پلی ساکارید میکروبی که توسط باکتری گزانتو موناس تولید می شود. زانتان گام دارای خاصیت رئولوژیکی است که محلول در آب و نامحلول در الکل است. از زانتان گام در محصولات غذایی بسیار استفاده می شود بعنوان یک افزودنی مجاز خوراکی، که در ابتدا این ماده توسط کشور آمریکا در صنعت غذایی مورد استفاده قرار گرفت. زانتان گام یک ماده بدون بو است  که کمک کننده  به نگه داشتن ذرات جامد در حالت تعلیق، علاوه بر آن این ماده می تواند به بهبوبد دهان نیز کمک کند. یک نمونه از مصارف این مواد در صنعت غذایی استفاده در سس ها است. می توان صمغ زانتان گام را خریداری کرده و از آن برای تهیه انواع سس ها، سوپ ها استفاده کرد.

 

خاک دیاتومه

موجودات بسیار ریزی آبزی موجود است که از بقایای فسیل آن ها خاک دیاتومه ساخته می شود، که نام این موجودات کوچک نیز دیاتومه است. این موجودات کوچک در رسوب رودخانه ، اقیانوس، دریا، دریاچه انباشته می شود. به دلیل اینکه خاک دیاتومه به دلیل اینکه از دیواره های سلولس موجودات تک سلولی است به راحتی به یک پودر عالی قابل تبدیل شدن است. سیلیس موجود در آن نود درصد است که باعث می شود ظاهر پودر آن کاملا سفید باشد. از خاک دیاتومه در آفت کش ها و برای نابودی علف های هرز نیز استفاده می شود. از دیگر موارد شگرف استفاده از خاک دیاتومه می توان در تصفیه آب آشامیدنی، تهیه مواد غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی از بین بردن ویروس های مضر، انگل ها رادیکال های آزاد می توان نام برد. اما نکته شگفت دیگر در مورد خاک دیاتومه در حفاظت از مفاصل و مبارزه با پیری است.

 

صمغ عربی

نوعی فیبر مشتق شده از گیاه که با توجه به نوع ساختار صمغ عربی    در  آب گرم یا سرد قابلیت حل شدن دارد. از آنجا که این ماده کاملا گیاهی است بسیار مورد علاقه گیاه خواران است. صمغ عربی  با نام های دیگری از جمله صمغ آکواریا و پودر آکاسیا نامیده که از درخت وحشی آکواریک تولید می شود.   صمغ عربی   نام های زیاد دیگری هم دارد پس اگر نام صمغ سنگال یا صمغ هندی را هم شنیدین تعجب نکنید. صمغ عربی  از ترکیبات مهم شربت نوشابه، کوکاکولا، آدامس و آبنبات می باشد.

 

 

 

خرید منتول

حتما نام گیاه اکالیپتوس را شنیده اید، منتول از این گیاه استخراج میشود. بیشترین مصارف   خرید منتول  به دلیل وجود عوامل خنک کننده ای که در آن موجود است برای کاهش درد است.با خرید منتول و قرار گیری آن بروی بافت هایی از بدن مثل لثه، زبان و... روی سطح پوست حس خنکی ایجاد می شود که این حس خنکی منجر به کاهش درد خواهد شد. علاوه براین این ماده ضدعفونی کننده، ضد اسهال و اسپاسم نیز است. با توجه به موارد گفته شده می توان بسیار راحت حدس زد که خرید منتول مصارف دیگری هم خواهد داشت مانند دهان شویه ها، خمیردندان ها، سونا، استخر برای تنفس راحت تر، آدامس و طعم دهنده ها بخاطر عطر موجود در آن ، یک تب بر و برطرف کننده گرفتگی عضلات و پمادهای ضد حسایت  موارد دیگر اما حتما بیاد داشته باشید این ماده باید زیر نظر پزشک مصرف شود و زنان باردار و شیرده نیز بهتر است از این ماده استفاده نکنند حتما بخاطر داشته باشید این ماده را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

 

خرید کافور

بیشتر افراد با شنیدن اسم کافور به بیاد موارد کف و دفن خواهند افتاد ولی باید بخاطر داشت خرید کافور می توان مصارف دیگری را هم داشته باشید. کافور ماده ای سفید رنگ با بوی تند است که از درختی با همین نام گرفته شده است. در دوران باستان علاوه بر موارد ضدعفونی کننده بعوان ماده ای معظر نیز از آن استفاده می شد.طول درخت این گیاه 25 تا 30 متر است و بیشتر در هند و ژاپن می توان آن را یافت، جالب است بدانید درصدی از این ماده در رزماری و نعنا نیز یافت می شود. بیشتر تولید کننده های لوازم بهداشتی با خرید کافور از آن برای تولید کرم ها، چمادها و لوسیئن های مختلف استفاده می کنند به دلیل تسکین دهنده بودن آن بای سوزش، خارش، احتقان سینه و التهابات آن. به دلیل طعم و بوی شدید آن براحتی از طریق پوست جذب می شود. مردم هند و ژاپن با خرید کافور علاوه بر مصارف مذهبی در تهیه برخی خوراک ها هم از این ماده استفاده می کنند.

 

خرید ویتامین e

هر فردی حتما تا به حال برای خرید ویتامین eبه داروخانه مراجعه کرده است، و بیشتر قرص این محصول را مشاهده کرده، اما این ماده بصورت پودری هم ارزه می شود.ویتامین ای محلول در چربی است که در بسیاری از غذاها از جمله گوشت مرغ، تخم مرغ،روغن کولزا، بادام زمینی، روغن گندم و .. بصورت مکمل یافت می شود. ویتامین ای یک ماده بسیار مهم برای پوست است که از پیری پوست جلوگیری می کند، که بیشتر مصارف خرید ویتامین e برای پوست صورت می گیرد.

 

خرید ستیل الکل

یک الکل نود و پنج درصدی خالص و طبیعی از روغن نارگیل و پالم است. برخلاف تصور همه افراد از الکل که حتب باعث خشکی پوست می شود ستیل الکل و سایر الکل های چرب باعث مرطوب شدن پوست می شوند و رطوبت طبیعی پوست را قفل می کنند. پس به وضوح میتوان گفت مصارف خرید ستیل الکل  در مواد آرایشی و بهداشتی و حتی کرم های دست ، ترمیم کننده های مو، اسکراپ ها و لوسیون های بدن میتواند خیلی پرکاربرد باشد. درست است که موارد ذکر شده بسیار قابل امیت است اما باید در خرید ستیل الکل و مصرف خودسرانه آن احتیاط کرد زیرا این ماده ممکن است برای پوست های دارای جوش حساسیت ایجاد کند.پس بخاطر داشته باشید در مورد استفاده از مواد دارای ستیل الکل حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

خرید سوربات پتاسیم

ماده ای که برای نگه داری غذاها، نوشیدنی ها و محصولات مراقبتی استفاده می شود چیزی نیست جز سورربات پتاسیم، ماده ای بدون بو و بی مزه که با متوقف کردن روند رشد کپک ها، مخمر باعث ماندگاری بیشتر غذاها می شود. جالب است بدانید این ماده اولین بار توسط فرانسوی از میوه درختی بنام روان بدست امد، در طول گذر زمان و آگاهی به موارد مصرف آن خرید سوربات پتاسیم مورد استقبال قرار گرفت. این ماده محلول در آب است و در محیط اتاق به راحتی عمل می آید، در حال حاضر بیشتر کارخانه هایی که اقدام به خرید سوربات پتاسیم می کنند این ماده را برای محصولات پخته شده و کنسروی، خیارشو، آب سیب،بستنی، ماست، نوشابه و پنیر بکار می برند. در دنیای لوازم آرایشی بهداشتی هم سوربات پتاسیم جای خود را باز کرده و در محصولاتی مثل سایه های چشم، محلول های لنز، شامپوها و مرطوب کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ایزوله سویا

سویا از مهمترین منابع غذایی ایزوفلاون می باشد. ایزوله سویا نسبت به لوبیای سویا دارای پروتئین بالا تری است و این میزان چیزی حدود نود درصد است. از سویا ماده سه محصول با پروتئین بالا تولید میشود شامل آرد، کنستانتره و ایزوله پروتنین سویا. از جمله خواص دارویی سویا میتوان به کاهش هموسیستئین، کاهش فشار خون، کنترل جذب کسترول د رروده کوچک اشاره کرد .با از بین بردن بیشتر جربی ها و کربوهیدرات های موجود در سویا میتوان  ایزوله سویا را تولید کرد، به همین دلیل نفاخ بودن آن کاهش می یابد.

 

خرید اسید اسکوربیک

اسید اسکوربیک که بیشتر با نام ویتامین سی شناخنه شده است. ویتامین بسیار مفیدی که در میوه ها و سبزیجات مختلفی از جمله پرتقال، لیمو شیرین، گریپ فروت، توت فرنگی، کیوی و دیگر مواد یافت می شود. پس هر فردی در طول زندگی خود یکبار اقدام به خرید اسید اسکوربیک کرده است. این ماده در برابر حرارت بالا از بین می رود و از مهمترین آنتی اکسیدان های بازار است. خرید اسید اسکوربیک باعث افزایش سیستم ایمنی بدن در مقابل عوارض دراز مدت دیابت م یشود و به بدن در مقابل تابش نور خورشید و اثرات مضر آن کمک می کند.

 

ادتا ۲ سدیم

یک ماده شیمیایی از گیاهان چند فصلی که قدرت حفظ کنندگی دارد و به رشد ساقه کمک می کند ادتا 2 سدیم است. شکل این ماده بی رنگ و محلول در آب است که در صنعت و پزشکی بسیار استفاده می شود برای مثال از طیف گسترده ای از آن بای حل کردن سنگ آهک ، جداسازی یون های فلزی در محلول های آبی ، در نساجی و صنایع کاغذ و چوب مورد استفاده قرار میگیرد.  ادتا 2 سدیم بعنوان تثبیت کننده ای برای جلوگیری از رنگ آمیزی در اکسیداتیو کاتالیزور توسط یون های فلزی هم استفاده می شود.

 

متیل پارابن

در طبقه بندی شیمیایی متیل پارابن جز آلرژن ها است. این ماده دارای خواص آنتی بیوتیکی و ضد قارچی است که برا ی جلوگیری از رشد میکروب ها مورد استفاده قرار می گیرد.  متیل پارابن بصورت طبیعی در میوه های مختلفی از جمله زغال اخته، بولوبری موجود است. از این ماده بعنوان یک نگهدانده  برا ی جلوگیری از رشد میکروب ها نیز می توان استفاده کرد علاوه بر آن در محصولات مراقبت شخصی هم کاربرد دارد.

 

الانتوئین

از ریشه ی گیاه کامفری ماده ای استخراج می شود تحت عنوان الانتوئین ، ماده ضد تحریک که باعث نرمی و محافظت پوست می شود. الانتوئین  به بهبود و التیام پوست و حتی تحریک آن به رشد بافت های جدید بسیار کمک می کند از این ماده در لوسیون ها، کرم های مختلف، شامپو، ضدآفتاب ها و محصولات بهداشتی مراقبتی کودک و لب استفاده می شود. الانتوئین  یک ترکیب نیتروژن دار طبیعی است که خود باعث تهویه پوست فرد می شود قابل حل در آب کریستالی، سفید و بدون بو است.

خریدلاکتات سدیم

به اسید لاکتیکی که از طریق تخمیر شکر بدست می آید، لاکتات سدیم گفته می شود.اینرماده دارای طعمی شور است. اغلب علت های خرید لاکتات سدیم به دلیل خواص نگه دارندگی و تنظیم ph غذاها است، همچنین به موارد مرطوب کنندگی و پاک کنندگی برای پوست را هم می توان اشاره کرد. نکته مهمی که در خریدلاکتات سدیم باید به آن دقت کرد این است که، این ماده نباید با لاکتوز یا لبنیات اشتباه گرفته شود چون از لحاظ شیمیایی نه تنها هیچ شباهتی باهم ندارند بلکه برای افرادی که حساس به لاکتوز هستند این ماده می تواند کاملا بی ضرر باشد.

 

خریدآلژینات سدیم

پلی ساکاریدی که از جلبک های قهوه ای، گزنه دریایی سواحل آسیا ، آمریکای شمالی بدست می آید. علت عمده خرید آلژینات سدیم ارزان قیمت بودن و خواصیت تجزیه پذیری آن است. علاوه برآن این ماده برای استفاده در مصارف خوراکی کاملا بی خطر است و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد.  بیشترین خرید آلژینات سدیم در مصارف نگه دارنده غذا برای جلوگیری از فساد گوشت می باشد. این ماده مصارف پزشکی، دندان پزشکی و آرایشی نیز دارد.

 

لسیتین

گروهی از مواد چربی که در بافت های گیاهی و حیوانی یافت می شود را لسیتین می گویند. این ماده برای عملکردهای بیولوژیکی اهمیت دارد.  لسیتین سفید و مومی شکل است و اگر در معرض هوا قرار بگیرد تیره می شود. لسیتین تجاری را به رنگ قهوه ای یا زرد روشن می توان یافت. از موارد مفید لسیتین می توان کمک به سلامت قلب،کمک به کاهش کلسترول، کمک به مادران شیرده، بهبود هضم غذا، نرمی و لطافت پوست اشاره کرد.

 

 

مطلب ازاد...
ما را در سایت مطلب ازاد دنبال می کنید

برچسب : لسیتین, سوربیتل, صمغ عربی, کافور, نویسنده : Ehsan Zamani seonilo بازدید : 147 تاريخ : چهارشنبه 29 مرداد 1399 ساعت: 13:17

پمپ وکیوم

در صنعت، شرکت و یا محیط های زندگی زمان هایی نیاز است که محیط را از گاز، مایع یا مواد دیگر که گهگاه ممکن است آزاد دهنده هم باشند خالی کنیم. این کار توسط پمپ وکیوم  صورت می گیرد. معمولا بسته به نوع نیاز برای مصرف پمپ ها هم انواع مختلفی دارند و همین طور درجه وکیوم ها هم بسته به نیاز متفاوت است به دلیل اینکه در برخی از کارها ما به وکیوم بالایی نیازمند هستیم. پمپ وکیوم دارای تکنولوژی های مختلفی هستند که بسته به این تنوع مزایایی خاصی را هم دارا هستند. کلا تقسیم بندی انجام گرفته در پمپ وکیوم بر اساس فشار، بر اساس مراحل وکیوم و بر اساس ساختار هستند.

 

تعمیر پمپ وکیوم

نحوه نگهداری درست از وسیله هم می تواند به اندازه خود آن وسیله قابل اهمیت باشد. در خیلی از موارد سرویس کار بودن و تعمیر پمپ وکیوم کار سختی نیست و خود شما نیز می توانید به راحتی این کار ارزشمند را برای بهبود هر چه بهتر دستگاه خود انجام دهید. برای تعمیر پمپ وکیوم شما  میتوانید کلیه بخش های پمپ وکیوم را در اینترنت سرچ کنید تا علاوه بر آشنایی مختصر با آن با شکل ظاهری آن ها هم اشنا شوید. یکسری از سرویس های در پمپ وکیوم دوره ای هستند یعنی برای ماندگاری طولانی این دستگاه ها و عدم نیاز به تعمیر پمپ وکیوم بصورت بسیار تخصصی تر یا اساسی می باشند، مثل تعویض روغن دستگاه، که بهتر است هر 700 ساعت کار انجام گیرد. بعدی فیلتر روغن است که آن هم بروی 700 ساعت تنظیم می شود. فیلتر غبارگیر که بهتر است بروی 500 ساعت کار باشد و فیاتر سپراتور

 

پمپ خلا

اولین بار یک دانشمند آلمانی دستگاه پمپ خلا را اختراع کرد. این دستگاه ها با روش های عملیاتی خودشان می توانند در محدوده گسترده ای خلا ایجاد کنند. بسته به نوع فضا و هدف و برنامه ما پمپ خلا  می تواند بیش از یک عدد باشند و بصورت سری یا موازی تعبیه شوند که معمولا برای خلا درحجم های بسیار بالا از تعداد زیاد بصورت سری استفاده می شود. شاید نام این دستگاه را با نام دیگری تحت عنوان پمپ وکیوم هم شنیده باشید که معنای هرد و و حتی کاربرد آن ها یکسان است. ساده ترین و حتی ملموس ترین پمپ خلا ای که دیده باشید در جارو برقی است، علاوه بر صنعت از پمپ خلا در لوازم پزشکی بخصوص در اتاق جراحی هم استفاده می شود.

 

ساکشن مرکزی

خود کلمه ساکشن به معنای مکیدن و جذب است. از این وسیله برای خارج کردن مایعات بخصوص در پزشکی استفاده می شود.  ساکشن مرکزی بخشی از انواع ساکشن های دندان پزشکی است. که جز تجهیزات بسیار مهم و کاربردی حساب می شود. جالب است بدانید نحوه خوب کار کردن  ساکشن مرکزی است که رضایت نهایی بیمار حین انجام کار را در پی خواهد داشت. ساکشن مرکزی انواع مختلف از تک یونیت به بالا دارد که دندان پزشکان معمولا با توجه به نوع نیاز خود یکی از آن ها را تهیه می کنند.

 

پمپ وکیوم آزمایشگاهی

در برخی از آزمایشات شیمی نیاز است که فضا فاقد هر گونه اکسیژن و یا گاز باشد در اینجا است که پمپ وکیوم آزمایشگاهی می تواند وسیله ای بسیار مفید و کارآمد بحساب آید. این دستگاه محفظه ای کاملا ایزوله دارد که با توجه به مدل آن کارآیی آن در تولید خلا هم متفاوت است. در کل تمام گازها زمانی از نقطه ای به نقطه ی دیگر حرکت می کنند که بینشان اختلاف فشار وجود داشته باشد در اینجا پمپ وکیوم آزمایشگاهی برای ایجاد اختلاف فشار و خارج کردن مولکول های هوا و دیگر گازها وارد عمل می شود. البته باید در نظر داشت که  پمپ وکیوم آزمایشگاهی در محیط آزمایشگاه مصارف دیگری نیز دارد مانند کنترل یا تحریک تبخیر، مکش برای دم زنی، ایجاد فشار منفی برای ایجاد مانع در خروج گازها سمی از محیط آزمایشگاه و .....

 

 

مطلب ازاد...
ما را در سایت مطلب ازاد دنبال می کنید

برچسب : پمپ وکیوم , پمپ خلا, نویسنده : Ehsan Zamani seonilo بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 22 مرداد 1399 ساعت: 15:57

لینک دوستان

خبرنامه